Van TAL naar de hogeschool: Anouar Bensellam blinkt uit!

IMG_1285-3

Anouar Bensellam, een oud-leerling van het Technisch Atheneum Lokeren, zette dit schooljaar de grote stap naar het hoger onderwijs. Hij behaalde zijn diploma Boekhouden-Informatica  in de dubbele finaliteit en startte het eerste jaar Human Resource Management aan de Karel de Grote Hogeschool. Dat doet hij met glans en inspiratie voor andere jongeren in een traject vol uitdagingen en persoonlijke groei.

Met de keuze voor Human Resource Managament vond Anouar een richting die perfect bij hem past. “Ik wilde werken in een zakelijke omgeving, maar met een focus op mensen. Als HR-professional kun je zoveel bijdragen: van learning & development en HR-data tot recruitment en selectie.”

De overgang naar het hoger onderwijs bleek niet eenvoudig. Anouar spreekt eerlijk over de uitdagingen die hij tegenkwam. “Notities nemen, een nieuwe studieaanpak, en de vrijheid die je plots krijgt.  Je moet jezelf toch wel discipline opleggen.”  Ondanks zijn onzekerheid bleef Anouar vastberaden: “Ik ging naar alle lessen, werkte plichtsbewust en haalde veel uit extra uitleg en voorbeelden. Planning was niet altijd makkelijk, maar ik ben op tijd begonnen en dat hielp.”

Hij erkent dat het soms overweldigend is: “Ik ben nog steeds onder de indruk van de hoeveelheid leerstof en nood aan planning, maar het geeft ook voldoening om de uitdaging aan te gaan. Ik heb een sterke focus en heb (momenteel) geen behoefte aan uitgaan.”

Nu hij zijn weg vond, kijkt Anouar met trots terug op zijn eerste ervaring aan de hogeschool: “Ik ben zo trots op mezelf. Ik heb iets gekozen dat bij me past, en het lukt me. Dat gevoel is onbeschrijfelijk.”

Wat heeft TAL hem geleerd?

Anouar spreekt met trots over zijn tijd op het TAL. Hij vertelt hoe het team van leerkrachten hem niet alleen de benodigde kennis meegaf, en ook de mentaliteit om altijd het beste uit zichzelf te halen. De leerkrachten in zijn vakgebied speelden een cruciale rol. “Zij waren uitstekende leerkrachten, en tegelijk ook échte motivators. Ze hebben mij altijd aangemoedigd om mijn grenzen te verleggen en in mezelf te geloven.”

Wat voor Anouar een groot verschil maakte, was de persoonlijke aanpak en betrokkenheid van de leerkrachten; “Ze zagen mijn potentieel, zelfs op momenten dat ik zelf twijfelde. Ze stonden altijd klaar om me te helpen, me te ondersteunen bij moeilijke keuzes en me met hun eigen enthousiasme te inspireren om door te zetten.”

Anouars verhaal illustreert prachtig hoe een sterke basis op het TAL, gecombineerd met eigen doorzettingsvermogen, leidt tot succes in het hoger onderwijs. Inspiratie voor alle huidige (én toekomstige) TALenten!